Bio och egenheter

I kväll var jag och A-S på bio, En man som heter Ove. Salongen var fullsatt, vi var sist in och fick sitta på extra stolar. Vi hade lite rutinerat, med filt och tandpetare;). Popcorn och dricka köpte vi på plats. Vi skrattade och grät. Efter filmen som vi tyckte var bra, funderade jag på människors olika egenheter. Ni vet, det som gör oss till just oss- särskildheten. Jag funderade över Bs egenheter och jag funderade över mina. Jag kom hem och drog som vanligt igång lite diskussioner. Jag frågade, har jag några egenheterer tycker du, nått som gör mig, till just mig? B funderade och svarade: Ja, du stänger aldrig köksluckor- du stänger inga luckor överhuvudtaget, varken microns, tvättmaskinens- eller tumlarens. Han blev riktigt uppjagad. Du går in med skor, du sprider kläder omkring dig, du packar alltid precis i sista sekund, du badar med öppen dörr och du är jävligt petig när det kommer till att formulera dig i mail(och sådär höll han på). Nu var det ju inte riktigt dit jag ville komma. B frågade aldrig efter sina egenheter, det där som gör honom, till just honom.

Se filmen, -och håll hårt i dina egenheter!

 😜


Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0