Falsetten är här.

Det är fint sommarväder. Vi ska åka till båten. Barnen är inte fullt så entusiastiska om att komma iväg till båten, som jag. Falsettrösten studsar mellan väggarnarna... 

-Noel?! Elsa?! Nu sticker vi.
(Lite lätt falsett)

-Skynda er!
(Ner i bas)

-Kom igen nu!!!
(Bas)

-Noel?
(Bas)

-Elsa? 
(Bas)

-Hallå! 
(Om Sista skriet var ett ljud)

-Haaaaallllååååååååå?! 
(Falsett)

-Nu åker vi...
(Bas)

-Hör ni mig?!?!?! 
(falsett varje liten trumhinna har vibrat)

-Hallå?! 
(Falsett)

-Haaaaaaaaallllllllllllllllllåååååå?!
(Falsett som brister)

-Tänk på att det kan vara det sista av solen nu.... 
(Djup bas)

-Är det någon som hör mig?! 
(Falsett med darr)

(Nu tvivlar jag på om jag överhuvudtaget existerar). 

Finns jag

//

Sberg



Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0