Idag kom gammal Elsa förbi.

Idag kom gammal-Elsa förbi, hon som vi köpte vårt hus av. Hon ställer alltid sin cykel på samma ställe innan hon tar av mot huset. Det är mysigt när hon kommer, det var länge sedan sist. 
 
 
Vi gick runt i trädgården och pratade om mitt jobb, om att det var nysått ute i markerna och om att det snart är grönt ute. Jag skämdes för att häcken inte var klippt. Jag frågade om hon saknade sin gård  
 
 
Jag visade Elsa att vi hade satt upp staket för dammen. Gammal-Elsa berättade att hon trillat i dammen, när hon var fem år, men att hennes bror Bertil räddat henne.
 
 
Elsa gick in.
 
 
Vi drack vatten på altan och åt lite frukt sedan åkte Elsa hem. Hon tog innervägen för hon skulle spana om grannens får hade kommit ut än. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad härligt att bo i ett hus med en historia, en som man dessutom kan få berättad för sig.

2013-05-08 @ 15:02:59
Postat av: Sofia

Ja, det uppskattar vi. Det är något visst med att höra henne berätta om huset och om allt runt omkring.

2013-05-08 @ 18:57:14

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0