Med datorn och yxan under kudden.

Med datorn under kudden säger min sambo godmorgon. Sent igår kväll uppenbarade sig något skumt här och jag fick creeeeeeeeeeeeepy thoughts.
 
Efter att jag steg upp igår skulle jag starta datorn som jag alltid gör. Datorn fanns inte på sin plats utan återfanns nerpackad i tillhörande datorväska. Jag blev frågande när jag hittade datorn i väskan men tog förgivet att min sambo hade lagt den där. I går kväll när vi gick och la oss, frågade jag min sambo om han hade tänkt att ta med datorn eftersom den låg i väskan. Min sambo såg frågande ut.
 
Tänk om någon tjuv har varit inne i natt för att sno datorn men som blev avbruten av mig när jag klev upp för att pinka (och äta choklad)?! Jag rös åt tanken men sambo Björn sa att det nog kunde ha varit han i allafall, eller kanske Elsa, som placerat datorn i väskan? För att faställa hans trovärdighet och nervositetsgrad utförde jag en djupintervju innan insomnandet. Jag drog en slutsats, om Björn inte var skraj skulle inte jag heller behöva vara det.
 
- Är du inget orolig för att någon har varit inne?
-Nej.
-Inte alls?
-Nej.
 
Vi gick och la oss. Jag vaknde på natten och gick som vanligt, ner för att pinka (och äta choklad). Jag tittade på bordet där datorn alltid står. Det var tomt, det fanns ingen dator på bordet. Jag rusade i panik och utan att ha pinkat, upp för trappan och in till sovrummet.
 
-Datorn, är borta sa jag, till Björn.
-Nae, svarade Björn lite luddigt, jag har den här.
-Va, fan, du var ju inte rädd?!
 
 
Björn sover på datorn. Jag på yxa. (Ja, vi är stela idag).
 
 
//
 
Sberg scared of thieves. Tydligen Björn också.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag skrattar högt Sofia!!! Man ska hålla hårt i sina saker och då får man ta lite stelhet på köpet hahaha.

2013-01-12 @ 13:17:38
URL: http://lantisliv.com
Postat av: Anonym

Hahaha, ja det är nog så...

2013-01-14 @ 18:06:59

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0