Psykisk ohälsa.

Att må psykiskt dåligt är något som är vanligt förekommande. Det borde inte vara något konstigt det här med att må dåligt psykiskt, inte konstigare än att bli ha ont eller må dåligt rent fyskiskt. Det är ett stort hokuspokus över det psykiska livet och måendet. Ett hokuspokus jag önskar kunde försvinna. Det psykiska dåliga måeendet är något man håller högst privat, något man gömmer undan och något man skäms över. Det är synd tycker jag. Det är inte konstigare att må psykiskt dåligt än fyskiskt. Att sitta i väntrummet till sin terapeut inte konstigare än att sitta i väntrummet till allmänläkarn.
 
 
I dag ska jag fundera på vad jag själv gör för att minska tabut kring psykisk ohälsa.
 
 
Gör det du också.  
 
 

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0