Kan någon säga åt mig?

Kan någon säga åt mig att inte besöka glasögonbutiker? Igår gjorde jag det, igen. Jag gick in på synoptik. Mitt syfte med besöket var, som alltid, att prova helt vanliga glasögon på ett, vanligt sätt. Jag gick, under besöket ”vilse”.

 

Jag kliver in i butiken, expediten kommer till mig och förhör sig över om jag vill ha någon hjälp. Jag avböjer i vanlig ordning, med information om att jag endast ska prova och att jag påkallar hennes hjälp om jag så behöver. Jag går mot hyllan med bågar av Efva Attling. Bågarna är diskreta men med ett exklusivt uttryck. De talar till mig. Någonstans på vägen, kanske tre steg bort, bryts mitt fokus. Mina ögon har liksom stannat upp vid något stort och rött, och något grönt och toppigt. Inom mig blinkar en skör och bräcklig varningstriangel men inte starkt nog för att styra mig rätt. De stora röda och toppiga gröna, tar över.

 

 

 

 

Jag provar och jag skrattar. Jag skrattar och jag provar. Jag är fullt road, och helt uppslukad, tills jag av någon anledning ser mig själv utifrån och kommer på att jag står ensam i en butik, fullt road och skrattar högt, åt mig själv.

 

Tillåt mig att göra ett förtydligande;

 

Det är inte ok att:

 

·         Skratta högt när man är ensam ute bland folk.

·         skratta högt, -åt sig själv.

·         kanske är det inte helt på sin plats att prova galna bågar och vara fullt road när man passerat 30?

 

 

När jag kommer på punkterna ovan i butiken, är jag inte längre fullt road, men jag skrattar. Nu högre än någonsin.

 

 

 Jag tänker en tanke, jag tänkt förut. Det här ska jag inte göra om.

 

 

//

 

Sberg.

 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hahaha, jag ser dig framför mig där du står i glasögonsbutiken och det är en himla rolig syn ;)

2012-09-09 @ 21:06:48
URL: http://lantisliv.com
Postat av: malin

Det är ju så himla roligt att prova glasögon! Såna där röda går ju liksom bara inte låta bli. Ett gott skratt förlänger livet vet du:-)

2012-09-10 @ 07:08:24
Postat av: Sofia

Jag säger bara, kör på! Det man skrattar åt och mår bra av ska man fortsätta med.

Svar: Du har så rätt Sofia!
-Nu kör vi!
~ Sofia ~

2012-09-10 @ 09:43:08

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0