Det hänger en halkusvalkus i min hall.

Jag har gjort ett nytt draperi. Innan jag påbörjade projektet såg jag i min fantasi hur fint det skulle bli. Vår hall skulle bli så fräsch! Det blev inte vad jag hade föreställt mig. Det spelar ingen större roll hur det ser ut och det är inget att fundera över men det är ändå retligt när det inte blev som jag tänkt mig. Jag köpte ett grovt tyg andra omgången. Jag tänkte att ett grovt tyg måste göra sig bra i en groventré.


Ni förstår min tanke va?


Det var bara det att tyget var för grovt och den enda assosiation jag får av draperiet där det hänger nu är en förstärkt skosula??? När jag tittar på draperiet får jag upp en bild i mitt huvud som visar ett par rejäla och extremt fotriktiga skor med gummisulor utan dess like och det hade jag väl inte riktigt tänkt mig. Efter att bilden med skorna ploppat upp, ploppar nästa upp; halkusvalkusknölar. Allt från mitt nytillverkade draperi. Det hänger så att säga en stor halkusvalkus i hallen.



Draperi ----------------> Gummisula ---------------> Halkusvalkus.




Men, bättre med halkusvalkus i hallen än en på foten;).

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0