Lite tyst!

Jag kom för en stund sen från jobbet. I dörren blev jag mött av små rusande fötter. Det är härligt att höra de små barnafötterna klappra mot golvet! Jag minns hur det lät när Noel sprang till vårt sovrum om natten. Varje natt hördes samma läte, men det är ganska länge sen nu. Jag ler av tanken på de snabba små fötterna som sprang fort i mörkret. 


Noel är i Malmö nu, hos Stina och Bobby. Jag pratade med Noel på telefon förut och han hade det bra, de gick på stan allihop. I morgon efter jobbet tar vi bilen och åker dit. Det är tomt och tyst här utan Noel... Ingen fotboll dunsar mot väggen. Ingen säger mamma sjutusenfemtioelvaåttahundranittionio gånger på en sekund. Ingen gör märkliga ljudeffekter. Ingen tjatar över vem som ska få ligga på soffan, eller över vem som ska få ligga i bästa änden, eller över vem som ska få ligga ytterst... 


Det är lite tyst här.






Kommentarer
Postat av: Madde

Förstår att det känns tomt men ibland kan det vara gött att få minnas och längta lite :) har hört att det ska bli snöstorm här i Malmö imorgon så var rädda om er! Jag håller tummarna för sol. Kramar!

2011-01-06 @ 00:38:19
Postat av: sofia

du har så rätt i det du säger:) nu sitter jag i bilen på väg till Malmö en snabbis. väglaget är ok än så länge. kram på dej!

2011-01-06 @ 17:53:31
URL: http://sberg.blogg.se/

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0