Alla är vi barn i början!


Vissa hela livet.

Jag har som nämnt tidigare börjat ett jobb (jag nämner inte med vad eller vart av ren princip). Det är kul att komma igång igen men jag ska ärligt säga att jag känner mig som en skrämd, och mycket förvirrad, katt som stryker längs väggarna. Bokstavligen tror jag inte att jag "styker mig", men bara för att ge er en bild av det hela.  

Ser ni mig strykandes längs väggen? Oj, vad jag stryker! Jag kallar det det hela: strykalängsväggensyndrom.
 
Jag kan inte låta bli att skratta åt mig själv och mina - börja - på - nytt - syndomer - , lika skrämmande som roande tycker jag. Det är roligt och spännande men lite besvärande. Ni vet den där känslan av att inte ha koll, att inte veta vart man ska, eller vad man gör. Jag ser mig själv som en pryo från klass 4H=P. Jag minns att jag kände såhär i början då jag blev student också. Det tar ett tag innan man finner sin plats och innan man landar. Helt naturligt, säger jag. Alla har olika lång sträcka innan allt faller på plats. Det ska bli spännande att se om startsträckan blir kortare efter varje byte man gör, eller om det ter sig ungefär likartat från gång till gång. Det är spännade att ha sig själv under lupp! Ibland gillar man vad man ser, andra gånger vill man lite avlida. Huvudsaken är att man ger sig en klapp på kinden, lär sig något nytt och ser framåt. Ur varje erfarenhet man gör, kan man ta med sig något. Tänk på det, se det ni möter som en erfarenhet och en utmaning. Ibland går det bra, ibland går det åt skogen. Alltid lär man sig något!

 

Sberg very happy but a litte bit flat and stuck upon the wall!  




Kommentarer
Postat av: Maria

Du skriver alltid bra, intressanta och roliga inlägg! Men tråkigt att du inte vill berätta vad du jobbar med. Man blir ju nyfiken :) lycka till iallafall. Känner igen känslan, men lovar att du kommer finna din plats snart :) hälsningar Maria

2010-09-14 @ 01:16:44
Postat av: Maria

Ps. Fin bild!!!!! Ds.

2010-09-14 @ 01:17:37
Postat av: Maria K

Du är jättefin på bilden lillan. Känner dig o vet att du "stryker" längs väggen nu. Men det kommer inte dröja länge innan du hoppar fram på golvet :-). Kramar

2010-09-14 @ 10:45:45
Postat av: madde

snygg! man vill kunna allt och känna sig på topp redan från början, men det är sällan det är så. är övertygad om att du kommer blomma ut snart!



kram

2010-09-14 @ 11:00:52
URL: http://sadeyedladyofthelowlands.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag har världens bästa läsare:)!

2010-09-14 @ 20:12:50

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0