Idag har Sberg varit modell.





Idag har jag varit modell. Fotomodell. Jag har varit hos tandläkaren och fotograferats. Det var ett angenämt besök tillslut men det tar jag senare. Först till fotograferingen. Jo, jag har varit modell som sagt. Jag har plåtats. Det var inte en bild. Det var tusen. Undertiden jag fotades försökte jag på allvar leva mig in i modellrollen så som jag har sett att de gör på tv. Ni vet smeka kameran och det där... Jag satt där med två gigantiska speglar i munnen. Som om gigantiska speglar vore nog... HaHAhahHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAAHAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH! 
Jag hade två kindborthållande verktyg också. De var i samma storlek som speglarna. 

Om min mun var stor innan den fotades, skulle ni se den nu. Jag liksom skrattar fast att jag är arg om man säger så.

Jo, jag satt där och drömde mig bort till ett varmt ställe. Jag försökte göra mig bekväm i modellrollen. Lev ut nu sofia, sa jag till mig själv. Det är inte varje dag man får vara modell vet ni.  Jag kämpade för allt vad jag var värd få en känsla att infinna sig, en känsla av njutelse. Jag försökte smeka kameran, som fotografer säger till sina modeller på tv. Min föreställningsvärld var låst... Slappna av nu Sofia, tänkte jag där jag satt stel som en pinne och med en mun på en kilometer från den ena mungipan till den andra. Jag hörde hur det knäppte i kameran för varje tagning. Det plåtades för fullt. Jag kände mig aningen förnedrad, eller väldigt utsatt, där jag satt med speglar och kindborthållande verktyg i truten. Tungan visste jag inte vart jag skulle göra av så den höll jag rakt ut. Jag var nära att kvävas ett tag där. Själva modellandet hade som syfte att kontrollera om mina tänder var där de skulle. Jag tog bort en tandställning för ett tag sedan och nu ville man alltså se att alla tänder var på plats. Allt såg bra ut. Jag gapade och gapet mättes. Jag frågade tandläkaren om han hade sett ett större gap. Det hade han inte.

Nu till det trevliga. När modellandet äntligen var över gick jag för att betala. Jag sträckte fram mitt betalkort. Det mottogs inte. Jag fick istället pengar. Jag har bestämt mig för att gå till tandläkaren oftare. 


Skönt att vara hemma igen. Modellande is not for me!



//

Sberg -the angry but still smiling

Kommentarer
Postat av: Sara

HAHAHA!!! Ååå, been there too... Så bisarr situation överhuvudtaget, och särskilt om där dessutom är ett helt team av tandhygienister, sköterskor och praktikanter som står och glor och antecknar, haha!

2010-05-04 @ 22:57:03
URL: http://www.designbysara.webs.com
Postat av: Sofia

Sara verkligen en bisarr situation! Man känner sig inte vidare sexig där man sitter med allt i munnen. Skönt att någon förstår vad jag pratar om =). Det var inga dåliga speglar. Jag trodde fotografen skojade när hon plockade fram dem! Men det gick =P Det trodde jag aldrig=)!



Kram på dig!

2010-05-05 @ 09:47:50

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0