En underbar vårdag!

I dag har det varit en underbar vårdag här! Jag har legat under buskar och krafsat lite här och lite där. Hela vår tomt är en stor skogstomt som är helt ogjord så jag ligger inte och krafsar eller rensar för att få fina rabatter eller något. Nä, jag gör det för att det är så jäkla skönt när man har lust. En massa snödroppar har tittat upp =). Härligt! Nu är jag jättesugen på att köpar rosor, wight night. Det är en cremvit sort med stora rosor.

När sätter man egentligen rosor? Jag har ingen aning. Trivs de i solvägg? Är de svåra?  



Jag antar att det är olika beroende på sort så jag får försöka googla lite.

Jag är ros-sugen!

Jag har faktiskt ägt två rosbuskar en gång. Den ena dog med en gång. Den andra fick loppor. Där låg jag på alla fyra och sprutade diskmedel på en liten loppa-på-ros. Tillslut begav sig den också över till andra sidan.






Kommentarer
Postat av: elma

hahaha så synd

2010-03-25 @ 18:48:25
Postat av: elma

en fråga : kollar du på bella&tyra show? :)

2010-03-25 @ 20:05:56
Postat av: Sofia

Nej Elma det gör jag inte =)

2010-03-26 @ 09:54:43
Postat av: elma

jaha oki :D

2010-03-26 @ 16:01:42

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0