Arg tant på bussen.

När jag åkte i en överfull buss i går var det en tant som blev arg. Jag stod inklämd med barnvagnen där jag skulle, alltså på rätt plats. Noel och Rasmus satte sig i ett säte brevid. Bussen var så full, att man fick kämpa för att överhuvudtaget få luft. Ombord stiger en tant. Hon såg arg ut. Hon tittade på Rasmus och Noel och gav den bokstavligen en utskällning för att de satt på hennes säte. Hon gick vidare bak och satte sig på nästa säte. Jag ropade till tanten att denna felsittning inte alls var meningen och att hon självklart skulle sitta där. Jag berättade att jag inte hade åkt på dessa bussar förut och att jag var ovan, därav felsittningen. Tanten skällde åt mig att det var på tiden att jag öppnade mina små ögon! Jag sa förlåt igen, men gav upp försöket med att förklara. Jag kände mig lite tyngd av detta möte. Hon förutsatte att vi satt oss fel bara för att jävlas med henne. Tråkigt, vi visste ju inte att vi gjort fel. Tråkigt att det bara förutsätts att människor gör saker för att vara jävliga. Tänk vilka missförstånd det blir! Jag skulle aldrig göra något för att försvåra för en annan. Aldrig. Därför blev jag lite känslosam:)! När tanten steg av ville jag också kliva av. Jag ville springa efter och säga att världen inte bara är ond. Jag gjorde det inte. Jag satt kvar och jag funderade. Noel och Rasmus flyttade sig bak. De fick klämma sig bak i den överfulla bussen. Tanten kanske var trött, hade ont i ett ben och hade en dålig dag. Hon behöver ju inte alltid vara såhär.

Nä, nu är det nog dags för mig att släppa detta drama! 







Sberg - en snäll människa som gör fel ibland. 

Kommentarer
Postat av: madde

åh, hatar sånt! att det liksom ligger kvar och gror i en och att den arga inte förstår.

2010-07-28 @ 09:57:05
URL: http://sadeyedladyofthelowlands.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, visst är det besvärande när det blir så... usch! :)

2010-07-28 @ 18:50:04

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0