Träningsvärk!

Visst är det är konstigt hur vissa låtar bara kommer till en? I dagarna har jag sjungt (sjungit?) en sång som jag inte vet vad den heter... Den går så här:

"så göra vi när vi tvättar våra kläder, tvättar våra kläder, tvättar våra kläder..."

Den handlar alltså om att tvätta kläder.

Till sången finns rörelser. Nu ska ni inte tro att man tvättar kläderna i tvättmaskin. Nej, Nej. Man tvättar för hand och man sitter på huk där man gnuggar tvätten mot en tvättbräda sedan hänger man upp de tvättade kläderna på ett tvättstreck eller nått. Ja, man ställer sig upp från sittande possition och hänger upp tvätten. Elsa tycker att detta är helt hysteriskt kul! Hon skrattar så det skakar i marken. Vad gör man inte för en skrattande Elsa? Jo, man tvättar kläder för hand och man hänger upp kläder på streck. I två dagar har jag hängt tvätt. I morse kunde jag knappt kommur ur sängen. Vad har jag gjort frågade, en yrvaken, sberg sig själv? Just det, hängt tvätt!

Det är vad jag kallar husmoder! Tvätta så man får träningsvärk =P





//

 Sberg the washing housemother!

Kommentarer
Postat av: linea

Haha jusste den där låten, kände igen den så googlade upp, det är ju en jullåt =)



"Så göra vi, när vi tvätta våra kläder, tvätta våra kläder, tvätta våra kläder,

så göra vi, när vi tvätta kläder, tidigt på måndagsmorgon." Tror den heter Så går vi runt om ett enrissnår :P



2010-02-09 @ 13:05:29
URL: http://linkis.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hahahaha! =P Ja, just det!!! Hehehe! Ja, ja man kan ju tro att det är jul nu så det passar ju bra! =P

2010-02-09 @ 15:21:04
Postat av: Mel

"Så går vi runt kring en enebärabuske" sjunger vi i Floby =)

2010-02-10 @ 12:59:22
URL: http://litenstjerna.blogg.se/
Postat av: Isabelle- Mamma till Elysia

Åh det var ett tag sen man var här! :) kul o titta in o se hur dina fina barn växt! Vad stor Elsa blivit :D härligt! :D

OCH vad roliga dom är haha, garvade ihjäl mig!



kram!

Postat av: Sofia

Hej Isabelle!



Vad roligt att du tittar in =) Ja, de växer fort de små =P. Jag har varit inne hos er också och tittat men upptäckte att det var lösen nu. Hoppas ni har det bra =)!



Kramar!

2010-02-19 @ 15:00:34

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0