Skratt!

Jag är av den skaran som tycker och tror att ett gott skratt förlänger livet. Allt som får en att skratta är värt det mesta! Ofta tycker jag att skratt nedvärderas. Man hör ofta om människor som är roliga att de gömmer sig bakom någon mask. Att de är clowner. Att de egentligen vill vara allvarliga men vågar inte osv! Jag kan bli trött på detta. Det finns en massa nedlåtande påståenden om skratt. Det går att skratta åt allt! Så länge man skrattar med hjärtat, och inte på andras bekostnad, så finns det inga gränser!



Skratta mera!

Jag kan verkligen skratta åt mig själv och mina egenheter även när jag är som mest allvarlig och det är jag så jäkla glad över. Det är en gåva tycker jag. Jag satt länge för ett tag sedan och funderade över vad jag har begåvats med. Vad jag har i min påse som gör mig till mig. Ja, ni vet ju att jag har varit i en liten bubbla här med funderingar över min utbildning och min framtid. Självförtroendet har varit lite nere. Hur som helst så kom jag först inte på något. Hemskt! Men sen damp det ner! Jag har humor! Jag kan skratta! Det gjorde mig glad =). Hahahaha! Sedan skrattade jag åt mig själv och mina orosmoln! Skönt! Jag kan skratta åt mig själv men det betyder inte att jag nedvärderar mig själv. Jag tycker om mig för det mesta även om jag också har sidor som jag tycker mindre om.    

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0