Kalaha/Kabalah!

Nu spelar jag och Noel Kalaha! Ett roligt spel faktiskt. I början fattade jag inte alls vad det gick ut på men efter att jag och Stina slog våra kloka huvuden ihop så förstod vi efter många om och men att det var lite strategi bakom.

Det råder lite begreppsförvirring här. Spelet heter Kalaha. Jag säger Kabalah. Groparna som man ska lägga kulor i heter ambo. Jag säger A´bo. Kulorna är bönor. Jag säger tomater.

Sberg: Noel ska vi spela Kabalah?

Noel: Det heter Kalaha!

Sberg: Oj vad tomater du har i din A´bo!

Noel: Det heter Ambo och det är bönor.

Stina nu är du allt avis va? Att du inte kan vara med och spela?
Becka vill du komma och spela Kabalah med mig en dag?

=)



Bönor?! Nä, tomater säger jag!

Kommentarer
Postat av: Becka

Yeeees jag kommer!!!!!! he en myspys helg gumman!!! kraaaaaaaaammmiiiizzzzzzzzzzzzz

2010-02-20 @ 10:13:56
Postat av: Ida

Älskade Kalaha när jag var liten! Pappa gjorde ett till mig, men det blev inte alls lika bra som de som fanns på fritids, haha. Trevlig helg!

2010-02-20 @ 10:47:54
URL: http://idisenochlivet.blogg.se/
Postat av: elmiish :))

hahaha kabalah :D

2010-02-20 @ 12:24:49
Postat av: Sofia

Ida vad gulligt av din pappa =P Skitunge till att gilla det på fritids bättre =P haha! Ja, kanske ska ni komma och spela lite kabalah!

2010-02-21 @ 11:42:55

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0