God morgon och städregler!

Ute är det kallt det snöar och blåser, vilken vinter! Jag känner mig instängd (jag tror att man inte kan gå ut och gå när det är snö ute. Dock har jag sett andra ute med gåstavar. Dessa varelser är till och med 80 år äldre än mig) och längtar ordentligt till våren. Tänk vad skönt med en lång skogspromenad och vårfåglar! Snart är den här =). Tack för att ni delgav era rakvanor igår =). Jag skrattade gott åt "häcksaxen" och "gräsklipparen"!


Undra vad mitt nästa undersökningsområde ska handla om =)?

Förslag?

I går hade jag och Noel städning här. Vad har ni för städregler hemma? Har ni några? Eller städar ni efter behov. Jag kan vara riktigt slarvig. Vissa saker är jag jätteslarvig, med andra maniskt pedantisk =P. Vi har väl inga strikta regler här förutom att björn säger att jag måste städa en gång i veckan =P! Nu skojar jag igen. Jag är mån om att alla ska hjälpa till vad det gäller allmännyttan, de utrymmen som delas. Alla ska bidra för allas trevnad. Detta är något jag tycker är viktigt att få in, att alla tar hänsyn till varandra (Jag har just nu i skrivande stund skolböcker liggandes över hela allmänningen... Eftersom barn gör vad man själv gör och inte vad man säger får jag nog se över min dubbelmoral). Sedan tänker jag att man får ha ett privat litet space där man får ha det lite hur man vill. Noels rum är ju inte färdigt än men han ska få bestämma allt där inne. Vill han ha svarta/gröna/gula/rosa/biege tapeter ska han få ha det. Det ska bli spännande att se vad det blir =). Dock blir det inga svarta/gröna/gula tapeter utöver det. Hur gör ni? På sitt egna utrymme tänker jag att man kan stärka sig i det man tycker och få fritt spelrum. Där alla ska vara får man mötas! Hahah, det är ett pysslande med familjelivet. Ge och ta. Frihet och gränser.



Vilken organisation! Undra vad jag ska ha i min egenvrå =P.






Hur gör ni med packning av gympapåsar och badkläder och dyl? Detta beror givetvis på många omständigheter hur gammlat barnet är och hur övriga livet ser ut och en massa annat men hur gör ni och hur tänker ni kring detta? Det finns inga rätt eller fel bara olika sätt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-02-21 @ 09:24:59
Postat av: elma

sååå söööt :))

2010-02-21 @ 09:25:33
Postat av: Sofia

Vilket fint namn =)!

2010-02-21 @ 09:29:28
Postat av: Malin <3

Snälla Fia, lär mina barn att man ska göra mysigt i allmänningen och inte BARA sitt rum ;0P Mina ungar tycker det stökiga är mysigast. STÄDSKOLA, finns det?! I så fall så sätter jag sambon där me.

2010-02-21 @ 10:06:21
URL: http://malinsmirakel.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tycker att dina kids håller en jättebra ordning! Det är väl upp till betraktaren. Nä, jag håller inga städskolor. Jag är inte så bra på det själv.

2010-02-21 @ 10:08:56
Postat av: Sofia

och vad det gäller sambon så kan han nog stå för det själv

2010-02-21 @ 10:10:16

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0