Toy chest

Noel var för ett tag sedan iväg på en julmarknad, utan sina föräldrar. Han fick med sig fickpengar och fick köpa vad han ville, om han hittade något.

Det är spännande att se vad som köps vid fria händer:). 

Noel kom bland annat hem med den här:





Visst är den fin:)? Jag tittade länge på kistan som Noel kom hem med. Jag gillade den och den påminnde mig om något... Jag vände på kistan och såg de ynka priset av 5kr:).


När man kom till farmor och farfar förr om åren, mötte man alltid ett rött och juligt hem. Jag minns att det var pynt i varenda vrå, nästan överdådigt. Det sparades inte på krutet. Det gnistrade och glimmade överallt. I den julbeklädda granen hängde guldglitter, änglaull, norska flaggan, tomtebloss och levande ljus;) (julgranar och ängla ull brinner förövrigt bra;)). 


Stämmningen var stimmig, en massa barn och lika många vuxna, rörde sig runt i vardagsrummet och ljudnivån var hög. Det pratades intensivt och mitt i allt prat, hördes ett plingade från ett änglaspel. Imma på fönstren gjorde det svårt att se ut. Jag minns att det var varmt. Jag minns doften... Dadlar, apelsiner, stjärnstruvor och nötter i alla dess former låg på faten. Allt detta minns jag lite i periferin. Klart är minnet av den eviga väntan, som katten kring het gröt strök man omkring i väntan på kistan fylld av julklappar:).

Alla barn (en hel hög och lite till) väntade otåligt på att säcken eller kistan full av klappar skulle anlända. Paketen var många, i olika former och slarvigt inslagna. Den lite slarviga, eller ska jag säga kreativa, inslagningen gjorde det hela än mer spännande. I paketen kunde det ligga allt från munspel till en fejk baja;). Hos farmor fick barnen en massa småpaket. Magiskt! 

Kistan som Noel köpt, påminner mig mycket om julen då jag själv var barn :).


Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0