Halloweenfest!

Här sitter jag och försöker få igång fest... Lite trögt går det.

Sberg: Ok, nu har vi en spökfest. Sberg går runt och pekar på väggen:
Spindlar här och spindlar där! Har vi nätet kvar från förra året? Hm, ah vi fixar det med lite bomull.
Sambo: Du, kunde inte kommit på detta lite tidigare så vi kunde planera lite?
Sberg: Nä, det går bra ändå. Vi har allt vi behöver för kvällen. Hm, en ficklampa var till alla barn så går vi på spökpromenad.
Sambo: Vi har inga ficklampor.
Sberg: Då tar vi lyktor det har vi. Jag har svarta ljus också. Det blir ju bra!
Sambo: Suck!
Sberg: Bra. Vi går till kyrkogården... längs vägen kan vi ha lite läskigheter som vi stöter på när vi går...  På morfars grav ställer vi godispåsar...
Sambon suckar och börjar prata om trauman, obefintlig och farlig väg som inte syns i mörker och som dessutom har farliga hålor i sig. Sambon pratar vidare om att nog ingen vill komma på spökfest som är såhär sent påkommen. Han fortsätter vidare med att vi kan ha spökfest själva med någon blodig kötträtt.


Jag vill ha spökfest! 

Ja, vi får se om jag kan fixa lite spökparty så här sent... Kanske kan jag skrämma sambon på något bra sätt i alla fall... hm... Tål att tänkas på! 


Kommentarer
Postat av: emma

hoppas du har en bra lördag? / fröken bitterfitta

2009-10-31 @ 17:54:09
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Marja

Blev det någon fest? Vi har inte ens en pumpa i år,får väl så ett frö så har vi en till nästa år:) Men vi har klippt ut och målat fladdermöss.

Kram

2009-10-31 @ 22:01:23
Postat av: Sofia

Mysigt med fladdermöss =)hihi! Det blev ingen spökfest men vi åkte hem till Malin och hälsade på. Vi beställde thaimat. Visste du att vi har en thairestaurang i vara? Det visste inte jag. Maten var jättegod =). Jag somnade för kvällen kl 21.30 =) Hoppas ni har det bra! Kram

2009-11-02 @ 10:35:33
Postat av: Marja

Vart finns den restaurangen??

Kram

2009-11-02 @ 12:41:53
Postat av: Sofia

Du den ligger vid lidbil... Hos farmor hette den lunchrestaurangen som låg där innan. Vet du tro? Kram! Kallt ute idag du! Brrr. Jag och Elsamus har just varit ute och gått.

2009-11-02 @ 12:52:36

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0