Börja aldrig måla möbler. Aldrig

.

Kommentarer
Postat av: Mel

Målartips i svåra stunder ;)



1. Ups, glömde ställa möbeln på ett underlag och nu droppar det på golvet. Torka av med en disktrasa och lite diskmedel, ställ sedan möbeln på diverse reklamblad och tidningspapper. Om inte annat går de att hitta i brevlådan :P



2. Jag skulle bara... och nu är det olsösliga färgfingaravtryck ÖVERALLT. Lika löser lika och för att få händer, dörrhandtag, knoppar, skåpsluckor mm rena från oljebaserad färg kan man änvända matolja och dasspapper. (skonsammare än tinner om lillan skulle ha fått en skvätt på sig också;) )



3. Ups, målade insidan av skåpen och nu passar inte luckorna. Lite sandpapper på undersidan av luckorna kommer inte märkas av men de stängs så lätt o fint sen!



Sist men inte minst;

Lite rinn eller dålig täckning syyns inte om man inte vet om det ;)

2009-10-12 @ 12:40:31
URL: http://litenstjerna.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, du litenstjena. Jag hör att du är en sann målare som vet vilka problem man möter på vägen ;) Tänk att jag har mött alla dina punkter ovan. Dock har du nog lite fel med din sista "sist men inte minst." Här snackar vi puckelpist! Jag försökte verkligen att inte se pucklarna men det gick bara inte! =P

2009-10-12 @ 19:23:41

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0