Om att boa. Bygga bo i veranda.

Jag har ett stort behov att boa nu. Problemet är att jag inte vet vart jag ska boa, vart jag ska bygga mitt bo. Jag tog upp detta med Björn som tittade frågande på mig.
-Ja, det är precis som med fåglar sa jag och fortsatte med en metafor över hur jag likt de också vill bygga bo och nu när det snart är dax för förlossning och ett nytt litet knytte ska komma.
-Ja men du får väl bygga bo då, sa Björn.
-Mmmm, svarade jag frågan är vart! Vart ska jag bygga mitt bo?!

För er som inte vet så är vi mitt upp i en renovering. Snart ska vi flytta men än är det inte klart för att bygga bo.

Jag har en veranda i det nya huset jag boar för fullt i. Det är denna yta som i stort är färdig. Jag flyttar en pelargon 1 millimeter åt sidan, backar några steg och beskådar verket. Sedan går jag tillbaka och flyttar en millimeter till och gör om processen.

Visst blir det fint? =) Snart ska jag åka till huset och boa lite. Jag ska vattna pelagoner och flytta lite på dem. Jag ska ta bort kudden från stolen och lägga den lite på golvet brevid. =)


Kommentarer
Postat av: Mia

Jättefint!

2009-06-08 @ 11:49:23
URL: http://studentmamma.blogg.se/
Postat av: KarinKusin

Å va fint det blir!!! Där kommer ni trivas ser jag =)

2009-06-08 @ 15:30:27
Postat av: Malin K

Å! Va fint det är! Om du vill får du gärna komma hem till oss o boa. El åtminstone dela m dig lite så jag också kan få några "boa-hormoner". De håller sig lååååångt borta från mig o jag känner att det snart börjar bli hög tid att förbereda för bebis ankomst. Hoppas att det beror på att det är tredje barnet o att Linn fortf är så liten som jag inte börjat. O inte för att jag inte är redo. Känns som att det är mer tidsbrist än ngt annat så nästa v ska här boas. Daniel har semester då så då får jag passa på. Om inte du hunnit hit o boat först vill säga ;)

2009-06-08 @ 17:57:03
URL: http://www.langtan.babyblogg.se
Postat av: JOhanna

Åh vad fint! Hur får du dina pelargoner så fina?

2009-06-08 @ 22:33:26
Postat av: Stina

Guuud vad fint! :D Trodde det var en kopierad bild från en inredningtidning eller nått.. Hihi

2009-06-08 @ 23:48:40
URL: http://stinalee.se
Postat av: Gabbi

Åh vad fint!!! Vill komma och se nu ju;-) Boa å, underbart!!! kramar

2009-06-09 @ 00:07:55

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0