Hos barnmorskan idag i vecka 36 (35+4)

Idag var ännu ett besök på mvc. Blodtryck och värden var bra så inget järn än. Hjärtljuden var 140 som de varit hela tiden. Bebisen som tidigare legat med huvudet neråt hade idag krupit upp och barnmorskan var inte helt säker på att huvudet nu var neråt... Det var precis samma visa när jag väntade Noel. Huvudet hade varit fixerat länge tills sista veckan när barnmorskan sa: Nä, vad är det här?! Undra om det inte är ett par fötter?! Det hade alltså aldrig varit fixerat. Hon kallade då in sina kollegor och bad dem känna efter om de tyckte sig hitta något huvud. Ingen var säker på vad det var de kände. Hur som helst så var huvudet neråt. Troligt vis har jag stort bäcken som gör att de inte sjunker ner och kilas fast som vid en fixering. Jag ska i alla fall göra ett ul den 16 för att se och försäkra hur busbebisen ligger. Min vikt är nu 70 kg... Sfmått 33. Jag mår jättebra även om man är lite otymplig så här i slutet.


Kommentarer
Postat av: Sara

Å vad härligt Sofia! Nu närmar det sig med stormsteg!! Skönt att höra att du mår bra! Det ska väl bli underbart med en liten bebis!? Tur att man har kompisar som fått/ska få bebis så man kan få låna lite och sniffa på dem! Annars hade man väl suttit här med ett dussin ungar. Man kan ju inte få nog av att gosa med små bebbar!! =)

Kram på dig!

2009-06-02 @ 12:24:54
Postat av: Desirée

Snart är det dax, lagom efter examen och allt:-)

Skönt att du mår bra och att allt är bra med busbebben!

Ha det gott!

Kram<3

2009-06-07 @ 15:17:59
URL: http://lifetakesaturn.blogg.se/
Postat av: Carro -The Lantismamma

Hoppas nu att busen ligger med huvudet neråt!! Jag hoppas jag jobbar när du skall föda! Vore såå coolt!! Isåf skall jag ta hand om dig på BÄSTA SETT!! Lite VIP-beh utlovas;-)Kram Carro

2009-06-07 @ 19:35:19
URL: http://lantismamman.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det låter bra =D Undra när det blir? -och hur det ska gå?!

2009-06-08 @ 10:13:43
Postat av: Sofia igen...

Carro, jag undrar om du inte kommer att ångra de där orden... Du kanske borde förvarna dina kollegor för min ankomst. Förra gången var jag nog ingen drömföderska precis... Jag skrek och gapade hela tiden, de fick inte en lugn stund... Undra om jag blir likadan denna gången =P

2009-06-08 @ 10:15:55

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0