Mammaroll

När jag ändå är i farten, och då de andra sover fortfarande, kan jag väl knöka in ett inlägg till =)


Jag sitter här och tänker på när vi fick Noel. Det var en underbar tid men det var också mycket osäkerhet.

Vi har många minnen att skratta åt som då vi fick åka till mamma och hämta bensinpengar när jag skulle föda. In kommer jag flåsandes till mamma och frågar om vi får låna lite pengar till bensin för att vi ska in och föda... Inte vidare ansvarsfullt men något vi skrattar åt idag! Under förlossningen skriker jag efter mamma.. När Noel kom ut var vi överlyckliga men också väldigt osäkra. Vi bytte identiteter tvärt! Jag handlade kläder i diverse dambutiker som jag aldrig skulle gjort annars, inte nu heller för den delen =). Antagligen hade jag väl någon liten steriotyp av hur mammor skulle klä sig och betee sig för jag gjorde mig helt enkelt till någon annan ett tag. Jag gick vilse. För vissa träder mammarollen in smidigt och naturligt för andra är det lite mer klurigt. När Noel var bebis så var jag på ett läkarbesök. Läkaren frågade om jag hade familj och jag svarade: Ja, jag har en mamma, min pappa är tyvärr död tills jag kom på att jag har en son och en sambo också... Hua mig! Nu är vi stadiga i vår familj med våra identiteter och familjeroller men det tog ganska lång tid för mig att landa i mammagrejen på mitt naturliga sätt. Min egna navelsträng är klippt, vilket den kanske bode vara vid 30 års ålder, bensinpengar har jag och min klädstil har jag funnit. Det som ändras är inte stilen eller smaken utan storleken. Identitetskonstigheter är väl något alla stöter på lite då och då allt eftersom man möter nya händelser i livet. Vi är inte mer än människor och det är inte alltid man vet hur man ska tackla det som man står inför. Hur som helst så lär man sig en hel del om sig själv.

Har du något liknande att bjuda på?

Kramar!

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0