Nu har vi flyttat!

Nu har vi flyttat till vårt hus som vi renoverat under två års tid! Äntligen! Huset är inte klart än på långa vägar men vi fortsätter arbetet då vi bor här. Det känns så otroligt skönt att inte längre behöva åka bort och fram mellan lägenheten och huset var eviga dag! Dessutom spar vi en massa tid genom att vara på plats. Vi sover alla i samma rum på nedre plan. Övervåningen där sovrummen ska vara är ännu helt ogjord så det får vara lite spartanskt en tid men är man van att inte ha vare sig el eller vatten så känns det helt ok! Jag har redan grejat i fönstren trots att de inte är färdig målade ännu =P. Hoppas nu bara att man inte blir hemmablind och lägger ner all målning, tapetsering och allt annat som är kvar... man vänjer sig fort!



Premiärbadet för oss gjordes i går kväll. Ljuvligt! Jag hade huvudvärk i går och låg i badet med nersläckt belysning runt om kring. Det var så skönt! Alla som har huvudvärk då och då borde ha ett bad! Jag fullkomligt älskar att bada. Som liten bodde jag mer eller mindre i vårt badkar vi hade hemma. I lägenheten har jag ibland badat i vår duschkabin... inte helt lätt. I en decimeters vattendjup har jag legat på rygg för att få lite badkänsla... =P På rygg i 90 graders vinkel med benen rakt upp i skyn. Vilken syn!



Tända ljus... Titta så fina skuggbildningar det blev i taket =)

Mys!

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis! Vad härligt att ni äntligen flyttat in! Som du säger så blir ju allt mycket enklare när man är på EN plats. Det ser verkligen jättefint ut det lilla man sett av huset!

Ja det finns STOR risk för hemmablindhet kan jag lova. Här har vi inte gjort ett jota inne sen vi flyttade in för drygt ett år sen... Finns inga tavlor på väggarna, vissa rum saknar taklampor osv osv. Får verkligen ta tag i detta nu i höst!!

Må väl! Hälsa familjen!

Kramar!

2009-08-04 @ 09:41:46
Postat av: Gabbi

Så underbart erat hus, kommer snart o våldsgästar er;-) Stora kramar

2009-08-05 @ 00:46:49
Postat av: sofia

Sara: Hahah ja det blir så. Jag vet på storegården en massa som aldrig blev gjort. Man vänjer sig och ser det inte tillslut. Kramar!



Gabbi det är bra det då kan jag slänga dig i badet också =) Bara för att jag älskar att bada så måste alla andra göra det också =P

2009-08-05 @ 14:21:27

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0