Elsa fortfarande förkyld.

Elsa är fortfarande förkyld. Hon är inte jättedålig men snuvig och inte så nöjd som hon brukar. I går skrek hon mycket björn, jag och mamma, som kom på besök, var fullt upptagna med att lista ut vad som var fel. Tre vuxna på en så liten tjej... Mamma hade diverse ideér, allt ifrån att det var bäddat med fel lakan som inte var skönt, magont, fel liggställning osv. Jag hade mina och Björn sina. Det var fullt sjå kan jag lova! Tänk om det inte är förkylningen tänkte jag. Tänk om hon är så här nu?! Hon har ingen feber i allafall och äter mycket. Sover bra gör hon också om natten och det är jag tacksam för. Har man inte fått någon paus på dagen är det ovärderligt att få den på natten både för henne och mig! Elsa ligger och sover i soffan nu med Noel brevid. Han är så stolt över sin lillasyster. Gumman kallar han henne. Så fort han vaknar ropar han på gumman! Lite jobbig är hon va, frågade jag då hon skrikigt mycket. Han tyckte inte det var så farligt... Skönt att han tycker det fungerar bra. Han har ju ändå varit själv i 7 år och man kan förstå om omställningen blir stor för honom även då det är skojigt.

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Det är jobbigt när de små liven blir förkylda, men det är ju lite upp o ner med vädret oxå, så det är inte konstigt! Dels kan de ju bli det när man ammar, de får typ mjölk i näsan etc. använd koksalt;-) Så länge de äter är det ju inga problem, att hon är gnällig är väl inte så konstigt, hur är du när du är förkyld?;-) Pöss starta en blogg igår;-)

2009-08-02 @ 14:13:40
URL: http://novelli.blogg.se/

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0