Lycka ett val? Sberg´s debattskola -dessvärre utan debatt! =)

Är lycka ett val? Är lycka ett val vi alla, genom vår inställning, är fria att välja? Vad får det för konsekvenser genom att se lycka som ett val vi alla kan göra? Vad leder det till genom att se lycka som ett fritt val? Vad får vi för syn på människan?
Vad ser ni för positiva och negativa aspekter?

Synen på människan som maktlös inför sin lycka vad leder det till? Finns det positiva och negativa aspekter? Vad får vi för syn på varandra genom dessa perspektiv? Hur ser vi på oss själva? Är vi aktiva skapare eller passiva inför vårt välmående och vad leder detta till?

Hur ser ni på er själva och ert välmående? Vilket synsätt upplever ni hägrar idag?

(Sberg har startat en debattskola -dessvärre utan önskad debatt...) Kommentera nu era jäklar =P!

Kommentarer
Postat av: Malin

Men Sofia... faaan vad djupt. Sånt här kan man inte bara kommentera bara sådär...

Man måste tänka länge först.

Jag vet fan inte om lycka är ett val.. det kanske det är.

Men en del saker som gör en olycklig kan man inte välja bort, så mycket vet jag. Så då kanske inte lycka är ett val men det är nog något man måste jobba för att vara. Och man får aldrig glömma att man inte kan vara lycklig om inte olycka finns för då finns ju inget att jämföra med. Som Alfons Åberg säger man måste ha tråkigt för att kunna ha roligt. Klokt.

Oj, va långt och ändå inget vettigt... ha det gött...//Malin G Pettersson

2008-09-04 @ 17:28:54
Postat av: Sofia

Hej Malin!! Du, jag letade efter din mailadress jättemycket igår. Tänkte skicka ett mail och önska trevlig resa! Fan så bra du skriver! Du gjorde min dag i går=) Jag ringde till björn på jobbet och frågade om han hade läst din spalt! Heheheh take care of the firemännen =) Kram!

2008-09-04 @ 18:52:28
Postat av: Sofia

Tack malin för att du gör ett inlägg i sbergs debattskola utan debatt!

2008-09-04 @ 20:30:25

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0