Lotta och Sofia under bilfärd.

Kommersation om knoppar...

Lotta utbrister glatt: Åh, titta knopparna har börjat slå ut!
Sofia svarar lika glatt: Ja! Åh vad härligt! Nu kommer det...
Båda stirrar längtansfullt på grönskan med varsitt fånigt leende...
Allt som vi kom närmre... insåg vi att det inte var några knoppar som slagit ut.
Lotta utbrister dystert: Men, det är ju bara mossa!
Sofia svara likgiltigt: Ummmmm.
Lite sura och snopna åkte vi vidare.

image323

...om tranor...

Under vår färd såg vi två tranor. Båda satt och stirrade rakt upp i skyn.
Lotta säger fundersamt: Visst är det konstigt hur de kan veta vart de ska??
Vidare säger hon: De måste ha en inbyggd radar eller nått?
Undra om de har varit här hela vintern eller?
Sofia: Ja kanske, det har ju varit varmt hela vintern eller så är de tidigare i år bara för att det är så varmt...
Färden fortsatte grubblandes.

image324

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det finns en massa sånt där knepigt att fundera över. Jag har massor, fast dem kan jag inte med att ta upp här och nu *fnissar* Vill se bilder på huset nu!! Krams

2008-03-09 @ 17:58:07
URL: http://malinsmirakel.blogg.se

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0