God dag!

Nu har jag tagit upp mina pelagoner från vintervilan =) De ser onekligen trötta ut men nu är det dax att vakna! Åh, det är vår! Jag har också sått en massa passionsblommor och hoppas nu att de ska ta sig. Hahaha, en riktig odlare är vad jag är -alla fall varit denna helgen! Funderar också på vad jag ska göra med all kullersten som vi har vid huset. Planerar lite olika plättar kullersten. Det är så naturligt och fint tycker jag. Hm, undra vad man kan plantera och hur vid kullersten? Någon som vet?

image320

Vanligtvis brukar jag ha en tävling, på största allvar, med grannen om vem som får störst blommor. Dock är hon ovetandes om denna tävling men än dock en viktig deltagare. Hahaha, så nördigt men värsta sommarsporten och på blodigt allvar för min del!!! Nu har jag snart ingen granne att tävla mot men då får jag väl ta bilen och åka runt å jämföra ;) Förra sommaren låg jag med vår duschflaska och sprayade på vår enda överlevande ros för att få bort löss. Jag till och med pratade lite med den och jäklar vad den blev stor! De andra? Ja, de stendog. Grannarna måste undra vad jag är för en, när jag gång på gång fixar mina egna blommor för att sedan backa några steg, snegla uppåt åt grannes blommor, sen ner igen på mina egna för att slutligen belåtet gå in igen. =)

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0