God morgon!

De senaste dagarna har jag känt mig hängig. Jag har haft mycket negativa tankar angående mig själv och framtiden vad det gäller jobb osv. Jag har frågat mig vad jag vill nu efter utbildningen som är klar om ett år. Vad jag kan? Vad jag är bra på eller mindre bra på. Bra dagar så tar jag det lugnt och vet att det ger med sig när tiden väl är inne, men dåliga dagar så är allt bara skrämmande, jag känner mig liten, osäker och vilsen. Jag antar att dessa tankar hör livet till då och då, man får helt enkelt lära sig att tackla dem på rätt sätt, kanske kan det komma något gott ur det hela. 

I går var vi ute i huset. Det är otroligt skönt att vara där ute, det är verkligen fridfullt! Jag gick några varv på vägen som går runt huset och bara njöt! Jag har hittat några fläckar där blomdoften är ljuvlig!  Där står jag lite då och då och andas =).
 Idag ska jag pyssla med kökssoffan vi hittade ute i ladugården. Förra ägaren till huset berättade att den tillhörde hennes mormor så den är väl 150 år gammal. Undra vilka öden den varit med om, och kommer få vara med om? =) Soffan ska målas vit sedan ska jag klä locket i lintyg eller bara lägga fårfällar på. Sedan är tanken att den ska stå i en hall med pärlspont på väggarna och med utsikt över trädgården. Ett ställe i huset som jag tycker mig gilla starkt. Undra om de favoritplatser man har nu håller i sig då huset är färdigt och vi är inflyttade.

Hoppas ni alla mår bra! Vad ska ni pyssla med idag?

En stor kram på er alla där ute!

Sberg!


Kommentarer
Postat av: Karin



Ur boken “Attraktionslagen - så får du den att verka till din fördel” av Esther och Jerry Hicks



Övning för att underlätta avsiktligt skapande:



Ta tre ark papper och skriv upp något som du vill ha överst på vart och ett av arken. Ta nu det första arket och skriv under önskningen: Skälen till att jag vill ha det här är följande…” Skriv ner alla skäl du kommer på - skriv det som otvunget flödar fram; försök inte tvinga fram något. När du inte kommer på något mer är du färdig för tillfället.



Vänd nu på papperet och skriv på andra sidan: “Skälen till att jag tror att jag kommer att få det här är följande…”



Den första sidan förstärker det du vill ha (första ledet i det avsiktliga skapandet ekvation). Den andra sidan stärker din tro på att du kommer att få det (det andra ledet i det avsiktliga skapandets ekvation). Nu när du har fokuserat på och aktiverat båda sidorna av ekvationen i din vibration befinner du dig i ett sådant tillstånd att du kan ta emot uttrycket för din önskan, för du har framgångsrikt genomfört den kreativa processens båda sidor. Allt som behövs nu är att du vill ha det - och fortsätter att vilja ha det tills det har kommit - och då är det ditt.



Det finns ingen gräns för hur många saker du kan skapa samtidigt, för det är inte svårt att önska något och samtidigt förvänta sig att få det. Men i början, medan du fortfarande lär dig att fokusera dina tankar, kan det underlätta att medvetet koncentrera sig på två eller tre önskningar i taget, för ju längre listan är över saker du jobbar med, desto större är risken att tvivel smyger sig på när du ser allt det du ännu inte har förverkligat. Ju mer du spelar spelet, desto bättre blir du på att fokusera dina tankar och till sist har du ingen anledning att begränsa din lista på något sätt.



Innan du upplever något i ditt fysiska liv måste du ägna dina tankar åt det. Tanken är själva inbjudan, och utan den får du inte det du vill ha. Vi uppmuntrar alla att medvetet tänka på de saker de vill ha medan de medvetet låter bli att tänka på sådant de inte vill ha. Och med detta förslag uppmuntrar vi dem också att avsätta lite tid varje dag åt att medvetet samla tankarna till en sorts vision över vad de vill uppleva i sitt liv, och vi har kallat denna tid för workshop för kreativt skapande. Under din dag kan du ha som föresats att lägga märke till sådant som du tycker om: Idag är min dominerande avsikt att, vad jag än gör och vem jag än gör det med, hålla ögonen öppna efter sådant som jag tycker om. Och när du medvetet samlar på dig sådana data får du de tillgängliga resurser du behöver för att kunna skapa effektivt i din kreativa workshop (en annan av övningarna som finns i oken).

2008-07-21 @ 07:57:28
Postat av: Sofia

Tack för ditt engagemang och din långa kommentar =)!

2008-07-21 @ 12:20:30

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0