För tidig! -och körkortstabbar =)

Herre gud detta måste vara första gången jag är för tidig! Jag var framme i skövde klockan nio när jag får höra att vi börjar tio! Så här sitter jag nu i en datasal och väntar på att få börja. Vägen hit spenderades med Adam, Gry och Anders. De är himla goa tycker jag! I dag kunde man smsa in lite erfarenheter från körlektionstiden. Jag fixade ett sms eftersom jag har 1000 historier och berätta om det. Poängen är att de inte upprepade numret man skulle messa in sin story till. Jag väntade, väntaaaddee och väntade. Min telefon ringde men jag kunde inte svara för att numret kunde komma. Hahaha. Jag har länge funderat på vilka det är som ringer in till radioprogram och så just för att jag aldrig skulle göra det och nu när jag skulle (i alla fall messa) så kommer inte numret... Ja, ja kanske får ni höra mig på radio i morgon.

Sofias tabbar under körskoletiden.

Körskoleläraren bad sofia att köra ett varv runt ett kvarter vilket hon gjorde. Körskoleläraren bad henne att ta ett varv till, och ett till och ett till. Sofia var nöjd över hennes insats och kände sig mogen för en uppkörning. Körläraren frågade om Sofia inte tyckte det var konstigt att hon gång på gång fick köra runt samma kvarter? Näe, tänkte Sofia, det hade hon inte tänkt på och fortsatte sina varv lite enformig lektion men va fan. Körläraren frågade Sofia om hon kunde tyckas se något konstigt. Nae, det gjorde hon inte och fortsatte. Körläraren bad föraren att stanna bilen. Han steg ur och blev skit förbannad. En dag innan uppkörningen märkte hon inte, trots ganska många varv , av enkelriktningen.

Sofia hade just varit på semester och tagit lite paus från körkortsträningen. Väl åter frågade läraren (vi var fyra i bilen) vad man häller i kylen. Sofia funderar länge och kommer inte på vad det var. Läraren säger:
-Om jag frågar dig vad du drack på din semester kanske du kommer på det?
Sofia lyser upp och svarar högt och ljudligt om än något frågande:
- Coca cola...

Uppkörningen gick sådär förutom att jag körde mot rött, några sekunder från att köra över en dam och hade på vindrutetorkarna i solskenet gick det bra... Jag kuggade första gången som man kan förstå men andra gick fin, fint.

Puss och Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Kul det med körkortstiden, eller inte....på min första uppkörning kuggade jag på att jag skulle VÄNDA på LÄMPLIGT ställe. Körde typ 2 mil utan att hitta ngt sådant ställe. Bah!

Natti,natti!

2008-02-19 @ 21:36:38
Postat av: dookie

trillade in här via stinas blogg :) jäkligt roligt det där med att du svarade "coca cola" på frågan om vad man häller i, hahaha!

2008-02-20 @ 22:19:07
URL: http://dookie.blogg.se
Postat av: Anonym

hahah, ja fy vad dumt det kan bli=) Kram!

2008-02-20 @ 22:31:48

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0