Personlig integritet.

Jag läste ett inlägg på en blogg vilket fick mig att tänka på personlig integritet. Har ni tänkt på hur olika den personliga integriteten kan se ut? Vad jag stoppar i min privata integritet är inte vad du stoppar i din. Integritet är något högst personligt och individuellt. Vi har alla något privat men vad det privata består av, ser olika ut. En insikt om detta gör det svårt att hävda om någon att denne lider brist på integretet, integriteten ser bara inte ut som din. Det enda som avslöjas med ett omdöme om integritetslöshet är den egna synen på integriet, vad man själv lägger i begreppet.


Fysisk nakenhet är inte så privat för mig, men bara för att den fyskiska nakenheten inte är privat så betyder ju inte det att jag är näcken eller flaschar mig. Blev ni rädda nu;)? En kropp är en kropp och inte så mycket mer med det, detta gäller både mig själv och hur jag ser på andra. Där dog den mystiken ;). Jag har en hel del annat som jag kallar privat och håller för mig själv. För dig kan det se annorlunda ut.


Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Undra vilken intelligent blogg det kan vara... ;)

2012-06-05 @ 22:44:49
URL: http://lantisliv.com
Postat av: Sofia

En smart en =P!

2012-06-06 @ 18:46:10

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0