Gran 2011 är ute.

Jag har precis städat ut gran 2011. När jag rev kulor och glitter ur granen så slog det mig att jag städar som om jag just firat min sista jul. Kulor och glitter rivs ur granen och trycks ner i en gammal plastpåse, ljusslingan mosas också ner och blandas upp med övrigt innehåll. Jag har inte en tanke på att julsakerna ska användas igen. Jag tänker inte på hur sur jag kommer att vara nästa jul (om den kommer) då "skiten" ska fram igen;). Min sambo städar ut julen som om att det kommer att komma ännu en jul. Han tar sansat ur kulor, glitter och ljus ur granen och lägger var sak på sin plats. Jag funderar över våra olika sätt och jag frågar mig om olikheterna säger något om hur vi är, hur vi lever. Jag tror inte det, inte mer än att vi städar på olika sätt.



Gran 2011


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är ju olikheterna som gör er så kompletta ;) Jag kör på Björns stil och lägger allt systematiskt i sina originalkartonger men jag önskar att jag vore mer som dig...



Det var trevligt att träffa dig sist!

Kram

2012-01-08 @ 22:43:09
URL: http://lantisliv.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det var jättemysigt att träffa er =). Jag hoppas vi ses snart igen!



Kram!

2012-01-11 @ 22:34:12

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0