Livet tar inte slut för att man blir äldre...

Idag har jag åkt taxi. Jag färdades under en ganska lång tid i taxi. Jag var inte ensam på min färd. Resan delades med två äldre damer som skulle hälsa på en bekant. De var nog runt 85, kanske 90. Damerna klev på och jag fick en allergisk chock. Jag har aldrig mött så mycket parfymdoft i hela mitt liv! Att jag inte dog! Damerna var uppstissade och mycket stylade. Jag satt i mitten, i baksätet, med en tant på var sida. Tanterna var vänner och det talades och tjattrades intensivt under hela resan. Jag gjorde mig så liten som möjligt för att inte vara i vägen för deras samtal. Jag tror inte jag behövde göra mig liten. Jag tror inte de såg mig ändå. En timma innan avgång satt de färdiga med betalningen till taxichauffören. Betalningen hade de diskuterat länge och väl, hur de skulle gå tillväga och när. Högt och ljudligt. De låg, så att säga, steget före. 

Jag satt där, mycket ihoptryckt -och mitt i en allergichock, och njöt av deras livfullhet!


Jag hoppas att jag blir en sån tant när jag blir stor.  




Kommentarer
Postat av: madde

jag hoppas att jag blir en jättepiffig tant som fikar hela dagarna.

ska äta tårta varje dag :)



det är bra med mig, hoppas att det är bra med dig också!



många kramar

2011-01-29 @ 20:06:56
URL: http://sadeyedladyofthelowlands.blogg.se/

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0