Oanade talanger.

När jag lunchade en dag mitt inne i skövde mötte jag får springandes på vägen. Idag mötte jag lösa hästar.

?

Hästarna sprang på en ganska stor väg i mörker. Jag såg framför mig hur en bil skulle komma... Vad gör jag? Först gick jag ut på vägen. Sedan blev jag rädd, då satte jag mig i baksätet på bilen.

?

Där satt jag en stund, bak i bilen. Jag funderade över om jag hade kunnat leva med mig själv om någon krockade med hästarna och förorsakades. Jag gick ut ur bilen igen och levde rövare för att få hästarna bort från vägen. Oj, vilka läten som kom fram ur mig. Jag tror att något som man skulle kunna kalla för autopiloten kopplades på.

-Schazzzzzzzzzz, smack, fscheeee, briiiitttreooore, ffscheeeeee!!!


 Jag gjorde allvärldens konstiga rörelser samtidigt som jag utropade alla möjliga schazzzeelikande läten.  


Nu är jag hemma i tryggt förvar.

Skönt!



//


Horsehunter

Kommentarer
Postat av: Mli

Oj, men vad hemskt! Hoppas de kom till rätta sedan de stackars djuren!

2011-04-06 @ 12:56:15
URL: http://litenstjerna.blogg.se/
Postat av: Peter

Ja, verkligen läskigt. Jag tänker också på djuren. Höll nästan själv på att köra på en renkalv långt (nästan längst upp, faktiskt) uppe i Norrland för ett par år sedan. Obehagligt och tänk vilket dåligt samvete jag fått om det hade hände. Men det är som sagt skrämmande för egen del med. Man vill ju inte under några som helst omständigheter blir förorsakad.

2011-04-07 @ 14:58:00
URL: http://bilglas-sundsvall.se

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0