Metaforer...

Från altanräcke till hästar.

Jag och Björn håller på att bygga en altan. Vi är just nu i fasen att välja altanräcke. Jag har inte bestämt mig för jag tycker vi ska ha. Inte Björn heller.

Sberg: Ja, man måste ju tänka på helheten (man måste ingenting men jag försöker finna ut vad jag/vi vill ha). Vad är det för stil vi vill ha? Vilken stil har vårt hus? Är det grovt? Är det skirt? Romatiskt? Lantligt? Spöklikt? Vad har vi för känsla? Sberg och sambo beskådar huset på avstånd och försöker insupa någon sorts stämning. Vad har huset för andemening eller själ tycker vi =P? Räcket måste ju komma ur helheten... Vad vill vi ha?

Björn:

Sberg:
Är huset en ardenner, en nordsvensk, ett fullblod eller en ståtlig arabhäst?

Björn:


 



Inspirationstips altanräcke någon?




Kommentarer
Postat av: Memmlis

Vita stolpar med kryss av plankor.. förstår du hur jag menar? Mycket fint tycker både jag o sambon =)

2010-04-19 @ 10:08:19
URL: http://litenstjerna.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack Memmlis =)! Ja, det är väldgit fint, det tycker jag också... Vi funderar på det eller ribbor i mönster... hm svårt! Många kramar till dig!

2010-04-19 @ 18:15:45

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0