Få möjlighet till att känna sig duktig.

Ibland när man plockar och städar så är det lätt att man gör allt själv och plockar undan från andra. Man plockar upp efter barnen, sambon, mannen, frun, katten eller vad det nu kan vara. Poängen är att när man gör detta så berövar man andra en duktighetskänsla. En känsla som grundar sig i att ha dragit sitt strå till stacken. Detta har jag tagit till mig som mitt mantra. Björn får göra allt här hemma. Jag vill ju inte beröva honom från att känna sig stolt och duktig.


Tänk på det ni!




//

Sberg!





 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Bra Sofia! Detta tror jag faktiskt att jag ska införa här hemma.Tänk va stolta och duktiga barnen,även Lars, kommer att känna sig:)

2009-09-28 @ 09:10:08
Postat av: susanne

Bra Sofia! Tänk va lite man kan göra för att få andra att må bra! Detta ska jag genast införa här hemma. Va glada de små liven,även Lars,kommer att bli:)

2009-09-28 @ 09:19:20
Postat av: Sara

Att man aldrig har tänkt på det här viset förut!! Det var banne mig det bästa jag hört på länge! Hahaha! Ska genast följa ditt exempel! ;-)

Kram!

2009-09-28 @ 10:08:04
Postat av: Sofia

Nu har jag allt sått ett litet frö hos er va? Bra, ert liv kommer att blomstra! =) Man mår väldigt bra genom goda handlingar. Låt era sambosar och barn göra jobbet, luta er tillbaka och njut av era goda gärningar! Kram på er båda fasteraster och silversara!!!



Sussane ska ni till vc snart? så jag och noel kan möta er i kön till kiosken och få en glass? =P

2009-09-28 @ 11:13:23
Postat av: Linda Edling

Hej Sofia! Av en slump för länge sen råkade jag hamna på din blogg och har följt den med jämna mellanrum. Du skriver helt fantastiskt och man blir alltid på bra humör av att läsa det du skrivit. Dessutom får du en till att ta sig några funderare kring livet och diverse saker. Jag skrattade något kopiöst av ditt ovanstående inlägg. Vilken fantastisk idé :) Jag delade med mig av detta tips på FB (utan namn givetvis). Hoppas du inte tar illa upp. Keep up the good work! Kramen

2009-09-28 @ 22:31:25
Postat av: Sofia

Hej Linda! Vad roligt att du är här inne och att du tycker om min blogg! Det värmer att höra att någon tycker om det man skrivit! Hoppas nu att du följer mitt råd=)! Kram på dig och sov gott =)!

2009-09-28 @ 23:12:19

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0