Aldrig nöjd...

Tänk att aldrig är man nöjd. Idag har Elsa sovit jättelänge. Tre timmar mitt på dagen. Jag som alltid brukar klaga på att hon endast sover 20 minutare borde ju nu vara nöjd. Inte. Efter att Elsa sovit i två timmar var jag där och petade. Borde du inte vakna nu, sa jag till Elsa? Elsa sov och svarade inte. Jag petade lite. Elsa kikade lite men ville sova vidare. Jaha, tänkte jag och lät henne sova. I en sekund till. Sen var jag där igen. Jag petade lite. Jag petade lite till och lite hårdare. Jag råkade hosta väldigt högt. Jag råkade ramla och putta till vagnen där Elsa sov. Tillslut och efter mycket om och men vaknade Elsa. Hua! Tack för det! Tänk att aldrig är man nöjd. Man hittar, som förälder, fel överallt, närsomhelst, hursomhelst och alltid.



Elsa, du får inte sova sådär länge igen... Ok? Då måste du säga till först!

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0