Slingor och julsånger.

Idag träffades min familj hos min syster Malin på fika. När vi syskon satt runt bordet och pratade virvlade mamma in som en stormvind med nygjorda slingor i håret. Jag tittar på den illröda färgen som hon själv lagt i och tänker att det är sååååå min mamma. Jag är uppväxt med hempermanent, frissering, slingmedel och YOU NAME IT! Allt sitter liksom i håret.
 
 
Förutom hårgrejen, slamrar hon med porslin och sjunger julsånger, hon har en stark röst. Åker man och handlar kläder med henne räknar hon med att du är där som en personalshopper åt henne. Är du inte inom synhåll när hon ska rådfråga om något skriker hon ut ditt namn över hela affären:
 
 
-Sooooooooooooooooooooooooooofffffffffffffffffffffffffffiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?!
 
 
Det gäller då att skynda sig dit för svarar du inte inom en hundradels sekund skriker hon igen, men högre:
 
 
-Sooooooooooooooooooooooffffffffffffffffffffffffffffiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?!


Ibland retar jag mig på alla de här grejerna men idag när tittade jag på en illröd slinga som hängde i luggen började jag skratta inom mig. Jag kan bara inte låta bli att dra på smilbanden. 
 
 
                                           
         En slinga.


 

Kommentarer
Postat av: Faster Trude

Hahaaaaa....jadu, personal shopper åt Lena var jag låååångt Innan du føddes. En annan var tvungen att handla "testførkvinnorsomvillvetaomdeærgravida" på Ljunggrens Tobak nær jag var 10 år...ASG - du skulle sett ansiktet på den ganmle tobakshandlaren :) Kram på dæk

2013-08-12 @ 21:50:48
Postat av: Sofia

Hahaha! ;)

2013-08-13 @ 16:53:18

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0