Nytt år, ny dator och mycket lovord.

Det är ett nytt år och jag har en ny dator. Allt detta nya väcker något ordningsbehov hos mig. Jag sitter framför datorn och tänker att 2013 ska bli ett år i ordningens tecken, ett prydligt år. 
 
 
Nystarten på året, den nya datorn och mina lovord om ordning och prydlighet, tar mig till det gamla kollegieblocket. Minns ni när man började en ny termin i skolan, hur man dyrt och heligt lovade sig själv att skriva med sin finaste stil, med en ny penna, i ett nytt block. Aldrig mer skulle det klottras (eller tryckas ner halvtrasiga skolpapper i en ica-påse). Aldrig mer. Det där aldrigmeret höll aldrig längre än terminens första dags slut eller kollegiblockets halva första sida. Jag lovordar nu precis som då men pennan och blocket har byts ut mot digitala mappar, bilder, dokument och inkorgar. Aldrig mer ska jag bara spara utan att skapa mapp först. Aldrig mer. Trots att mina lovord aldrig bidragit till någon förändring åt det mer ordningsamma hållet, gör jag mer av detsamma. Jag lovordar. 
 
Vänta, hur var det nu?
 
Oordning är en ordning, om än en annan än ordningens.
 
Nä, mina vänner, nu ska jag skapa den nya datorns första mapp, den ska heta:
 
"B-l-a-n-d-a-t".

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0