Mål och mening.

För vissa av oss är det viktigt att leva efter tydligt uppsatta mål, andra inte. Att leva utan mål kan för vissa upplevas som att leva utan riktning där ett tillstånd av vilsenhet tar plats och där man famlar utan att veta vart eller åt vilket håll. Jag tror att det här ser olika ut för oss, att våra behov ser olika ut. Vissa säger att livet i sig självt räcker som mening andra hävdar att man själv måste skapa en mening, sin mening. Ja, vad vet jag.
 
 
Hur tänker du kring det här, vad säger dina erfarenheter om mål och mening? Behöver du något att sträva mot för att inte trilla ner i en sorts meningslöshet? Hur hanterar du utmangen med att hitta nya strävanden när det mål du länge strävat efter är nått, eller visat sig onåbart?
 
 
 

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0