Ordlista...

Med några kids omkring mig har jag nu glädjen att förmedla en ordlista.
 

Bry: a) Jag bryr mig inte. b) Bry dig inte. c) Vem bryr sig?!

K: Ok (brukas sällan vid hushållsgöromål).

Ofta: Säkert (med ironiskt innehåll).




Testa gärna hållbarheten i ordlistan genom att ställa frågor/påståenden som nedan:


Hur var det i skolan? -Bry.

Får jag diska din tallrik? - K

Plocka i ordning på ditt rum. -Ofta



Ibland är ungdomen eller barnet kreativt och adderar ord till meningar:


K Bry: Ok, vem bryr sig?!





Testa gärna hållbarheten i meningen genom påståendet nedan:


Nu är det stökigt här! -K bry?!







Fyll gärna på listan:)!




Kommentarer
Postat av: Mli

Haha, roligt! Jag är numera för gammal för att förstå tonårska men hade gärna fyllt på listan annars!! :D

2011-05-05 @ 22:45:34
URL: http://litenstjerna.blogg.se/

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0