Om att reta sig.

Ibland tror jag att vi alla kan slösa energi på att reta sig på något hos någon. Dumt. Att reta sig på någon är rätt pointless ändå åker man dit ibland. Förmodligen säger det mer om en själv än den andre. Man kan ställa sig frågan: Vad är det i mig denne person väcker som retar mig så? 

Har ni speciella drag som ni har svårt för hos andra? Är det alltid liknade drag ni stör er på men olika människor som uppbär dem? Hittar ni något mönster i era störningar? Hur hanterar ni era retningar:)? 



Sberg funderar -och vill att ni gör det också:).


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja du vad är det med människor som retar en...? Jag kan bli provocerad av människor som tror att de kan och vet allt och då förvandlas jag till en obstinat tonåring som måste säga emot allt ;)

2011-05-30 @ 22:50:30
Postat av: Sofia

Ja, tänk vad befriad man är om man tror att man kan och vet allt;). Jag provoceras också av något liknade som du. Jag ser mitt störelsemönster men har ändå svårt att sätta fingret på det och förklara det med ord. Störande;)! Det blir veckans utmaning det:).

2011-05-31 @ 10:46:58
Postat av: Anonym

Människor som tar sig rätten att köra över andra högt och lågt!

2011-05-31 @ 10:57:11
Postat av: Mli

Jag tycker det är lite jobbigt när människor kommer med "absoluta" sanningar. Väldigt ofta dissande något, till exempel: "gula kläder är såå fult". Kanske ett dåligt exempel men ofta är det något banalt som enligt personen borde förbjudas för att det är så hemskt. Lite irriterande kan jag tycka =) Nu ska jag läsa de andra kommenterarna o hoppas att det inte är någon av mina fula ovanor som omnämns hihi!!

2011-05-31 @ 19:53:39
URL: http://litenstjerna.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag tål mycket, men nu när jag nyligen bytte jobb så har jag fått tampas med mycket...Vad sägs om damer i 60-års åldern som gör miner bakom ryggen på andra arbetskamrater! Man tror inte att det är sant!!!!Det är inte bara störande utan för jävligt!!!

2011-05-31 @ 21:31:54
Postat av: Anonym

Ja, visst är det märkligt att vi vuxna människor beter oss så?! Sträck på dig och lev efter det du tror på!

2011-06-02 @ 00:17:20

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0