Projekt pågår...

Nu håller jag på och målar ett skåp. Det är inte första gången jag tar mig an ett projekt som detta... Björn tyckte sådär om det hela. Ni vet hur det brukar bli ;). Björn får göra färdigt.




I dörrarna har jag gjort om lite. Jag har tänkt att sätta tyg i de tomma rutorna, sådär rynkigt ni vet. Tyget kan man byta ut efter behag och beroende på vart skåpet ska stå. Kanske ett linnetyg, eller tyg i glada färger. Skulle skåpet stå i Elsas rum tänker jag mig olika glada tyger i varje ruta. Jag tänker lite pipinspirerat ni vet...

Gud, vad bra det kommer att bli ;)!



Hahaha!

Påminn mig gärna om det här senare.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag påbörjade betsning av mina köksmöbler i helgen. En stol har jag gjort, halvfärdig. Den står nu i mitt vardagsrum på ett gammalt påslakan. I det här tempot kommer jag säkert ha betsat hela kalaset till nästa jul ;). Det bästa var att när jag köpte möblerna, så ville jag ha ett vitt från början, men hittade inget som passade. Jag envisades med att då köpa ett "vanligt i trä", och sa att "ja men det är ju KUL att måla och greja!!". Hallå, det är sviiintråkigt!!

2011-04-04 @ 17:08:37
Postat av: Sofia

Hahahah! Åh, vad jag känner igen det där! Lycka till nu Ida:)

2011-04-05 @ 09:24:49
Postat av: Tina

Hej!

Jag målar möbler för full rulle, tycker det är rätt så kul faktiskt. Har en fråga, kanske ni kan hjälpa mig?! Vad kan man måla/lacka ytan med för att den ska bli mer tålig. Just nu så är bordsytor så känsliga, jag målar bara med vattenbaserad halvmatt färg (vitt).

Tips någon?

2011-04-06 @ 22:46:58
Postat av: Sofia

Tina, prova med golvlack eller att lacka bordsskivan. Lycka till Sofia!

2011-04-07 @ 09:07:54

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0