Ännu en utedag!

Dagen började med att vi gick ut. Tänk att tänderna blev inte morgonborstade idag heller, men dock eftermiddagsborstade ;).




Elsa skulle ha päls denna soliga och varma dag. En päls hon fick av sin farmor i julklapp. Bestämda Elsa blev helt skogstokig eller galenpanna när jag försökte få den av...



Syrenknopparna har växt till sig bara på två dagar :).



Vi har en riktig vildmark till trädgård. Jag står uppe på en rondell och vi ska så småning om grusa upp från granen ni ser längst bort och runt i rondellen. Vart vänder man sig för ett arbete av detta slag? Jag har svårt att se mig själv gräva gången ;). Vad kan det kosta tro?





Malin säger: Jörgen kan du slänga ett getöga på Welma?





Rasmus säger: Mamma, sluta och säg getöga!!! Säg ett öga.




Elsa som vi köpte huset av kom förbi. Det är mysigt när hon kommer :). Jag tittar på händerna och tänker att de har jobbat hårt här på Jgården.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken mysig dag ni verkar ha haft. Våfflor i solen är livet.

Och gamla Elsa är väl nöjd att en yngre Elsa nu bor i huset :)

Kram!

2011-04-10 @ 21:16:14
Postat av: Malin <3

HIT ska du vända dej för hjälp med trädgård och gång; http://www.etradgard.se/ Tror säkert att Emma kan hjälpa dej med att komma vidare.

2011-04-10 @ 21:30:50
URL: http://malinsmirakel.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sofia: En härlig dag med goda våfflor :). Har ni vägarna förbi någon dag så får ni gärna titta in på en våffla. Det vore roligt att få träffa er:)! LillElsa har fått sitt namn från gammalElsa. Vi tyckte att "Elsa på jutagården" skulle leva vidare. Det tycker hon nog är roligt. Det hoppas vi i alla fall. Kramar!



Malin, gör Emma sånt? Ja, vi får fundera på hur vi ska göra här...

2011-04-11 @ 12:32:56
Postat av: Karin

Hej

Om inte Emma har maskinerna som krävs så tror jag bästa idéen är att kontakta någon lokal grävmaskinist. Av bilden att döma är det ju en del att gräva ut och hur djupt som behövs är svårt att säga. Kanske 20-25 cm, för att lägga lite bergskross först och sedan 10 cm grus. Men det beror på hur underlaget ser ut och hur ni vill ha slutresultatet. Pris beror på hur många timmar det tar att gräva ut, kanske någon/några dagars arbete. Grävmaskinister tar nog nån tusenlapp i timmen lr så. Två tips i sammanhanget: 1.Kanske kan ni få kontakt med något fordonsgymnasie och någon duktig elev där som kan tänka sig att jobba lite billigare. 2.Tänk på förhand ut vad ni ska göra av jordmassorna som ni gräver upp, bortforsling från tomten kan kosta extra.



Ok, långt svar på kort fråga... Kan inte låta bli när det är ämnen som ligger mig nära... ;)



/Karin, landskapsingenjör som tipsade om rhododendron för nått år sen... :)

2011-04-11 @ 18:33:17
Postat av: Sofia

Tusen tack Karin:)! Det är inte dumt att ha en landskapsingenjör som heter Karin här på bloggen:)!



Kram och tack!

2011-04-14 @ 21:19:51

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0