Hejsan!

Ännu en dag med blå him(m)el och sol =). Gårdagen var lika fin. Härligt! Jag har under en tid varit upp och ner i humöret. Jag har inte riktigt känt mig tillfreds. Elsa har varit sjuk och jag har känt mig trött ända in i benmärgen. Jag har har oroats över framtiden med allt vad det innebär. Jag har oroat mig för vad jag ska jobba med och om jag minns något från min utbildning. Hallå?! Kunskaper hit och kunskaper dit! Hur vore det med lite medmänsklighet? Ibland är det konstigt vad man kan fastna i sina egna tankar och bli insyltad på sig själv. Det gör inget gott. Jag vet med mig själv att jag har en tendens att bli såhär då jag är mammaledig. Jag minns att jag blev lite vacklande när jag var hemma med Noel också periodvis. Det är inte det att jag inte uppskattar eller älskar mina barn. De är de bästa jag har i livet. Däremot tror jag situationen av att vara hemma, själva förändringen från tidigare sysselsättning och tröttheten gör mig lite svajjig. Vi är alla olika och gungar av olika anledningar och vi påverkas olika av yttre omständigheter. Det gäller att hitta sina egna gungningar och tackla dem på rätt sätt. Jag vet vad som får mig att gunga och det är skönt =). Ibland får man leta lite längre efter sitt perspektiv men det är så jäkla skönt när man hittar det =)!



I går kom en vän hit. Hon var här hela förmiddagen. Hon hade mat, fika och blommor med sig. Då brast det för den här damen. Jag blev så rörd att jag bölade för allt vad jag var värd! Tårar sprutade åt alla håll! Jag är så jäkla tacksam för det jag har i livet! Mig själv, min sambo, mina barn, vänner och familj! I går var vi ute och gick större delen av dagen. Vi gick hem till en annan vän och drack kaffe. Inte dumt att gå runt och dricka kaffe! =)

Idag ska vi åka till en väninna i Lidköping. Vi ska ut och gå på stan lite =).

Det är stor sol ute =)

Hoppas ni får en fin dag!

Kommentarer
Postat av: elma

hoppas du får det trevligt :D

2010-03-16 @ 15:23:44
Postat av: Sofia

Tack Elma! Jag har haft en jättetrevlig dag! Hoppas du har haft detsamma =)

2010-03-16 @ 16:21:16
Postat av: Jessica

Jag känner igen mig i det du skriver och jag kände likadant bitvis under mammaledigheten. Jag tror det var för att jag inte visste vad som skulle hända efter och ovissheten är jobbig. Nu vet jag och jag har en tillsvidaretjänst men jag längtar så efter att sitta och dricka kaffe och träffa andra mammor & barn. Ta vara på det du har och njut för resten ordnar sig när det är dags!

2010-03-16 @ 20:50:36
Postat av: Sofia

Ja, det är svårt att hantera ovisshet och att känna sig trygg i det men som du säger får man försöka att njuta lite mer här och nu. Det brukar ju ordna sig precis som du säger. Det är så otroligt frustrerande när man inte klarar att hålla sitt fokus! Jag får se det som en utmaning och träna =P.



Kram på dig!

2010-03-18 @ 08:58:42

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0