Ännu en pärm

?!

Igår hade vi en tant här på besök. Det är en tant som kommer och hälsar på oss då och då. Det är jättemysigt när hon kommer för det är ju inte ofta man träffar så där riktigt gamla människor nu förtiden. Det är spännande att lyssna till hennes berättelser från förr och hennes levnadshistoria. Tänk vad allt har förändrats. Det är en märklig sak med denna gumma. Hon har en förkärlek till pärmar. Tror jag. När hon kommer brukar hon ta med sig en liten gåva. Första gången hon kom räckte hon över en plastpåse och sa; Varsågod! Tack, sa jag glatt och kikade nyfiket ner i påsen. Innehållet var fem begagnade pärmar. Jag öppnade en pärm och den, som alla andra, var tom.

?

Igår kom hon igen. Jag tog fram kaffe och fika och hon överlämnade en påse. Varsågod sa hon! Jag tittade, även denna gången nyfiket, ner i påsen. I påsen låg ytterligare tomma pärmar.

?

Kvällen igår gick åt att försöka komma underfund med detta givande av pärmar. Visst uppskattar vi att hon kommer med pärmar men vi undrar lite varför. Första gången tänkte vi att hon kanske kommit över dem billigt och tänkt att det kunnat vara bra för oss att ha. Men när det ständigt ramlar in pärmar här så vet jag inte. Tycker hon att vi har en massa papper överallt? Borde vi fatta piken? Ska vi få något senare att stoppa i pärmarna =P? Hade pärmar något särskilt värde på hennes tid? Eller är pärmar helt enkelt lite av hennes grej?






Den senaste pärmen till vår, nu ganska gedigna, pärmsamling.



Vad tror ni? Varför pärmar? =P

Det är ju väldigt gulligt av henne att vi får pärmar =).


Kommentarer
Postat av: Memmlis

Damen kanske tycker att det är en jättebra present så där helt appropå också kan hon ju ha glömt av att hon gett Er det innan. De har ofta många bollar i luften de där gammlingarna =) Fina pärmar var det ju också! =)

2010-03-25 @ 10:11:38
URL: http://litenstjerna.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, förmodligen är det så... eller så kanske hon har en hemlig älskare där hon köper pärmarna och så har hon överfullt hemma =P. Jag ska undersöka saken. Först ska jag ta reda på vart hon köper dem sedan ska jag åka dit och om det finns en stilig herre som jobbar där. Ja det är jättefina pärmar. Jag har gröna från lantmäteriet (heter det så?) Jag har rosa och jag har blå! Synd bara att jag är så dålig organisatör när det kommer till pappershantering. Nu har jag chansen att bättra mig. Jag har förutsättningarna när det kommer till pärmar så att säga. Jag har jättemånga pärmar! =)

2010-03-25 @ 10:33:33

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0