Båtdag!

Nu har vi just kommit hem från vår ö. Vi har haft en skön dag ute till havs!

 
Noel och en styck mormor åkte med...

 
Elsa vaktar kylväskan!



Man hälsar på alla man möter. Det är en kod till havs...

Hej!

 
Den gamla båtradion... Björn knyter upp antennen i vassen.


Han blir lika glad var gång han får radiokontakt...

 
Björn kan göra såhär med sina fötter...                    Inte mormor...






Noel lärde sig fiska med kastspö:).

När vi åkte hem från vår ö så fick jag en idé. Jag skulle plocka med näckrosor med hem. Björn, som styrde båten fick styra in mig i ett näckroslandskap. 90 procent av alla blommor var gula. Jag ville ha de vita. Med mig hängandes i fram, halft överbord fick björn köra kors och tvärs, lite hit och lite dit, för att jag skulle få tag på några vita näckrosor... Han hade fullt sjå :). Jag plockade rosor och blad för att göra ett vattenarrangemang hemma. Väl hemma så hittade jag inget fat som jag hade tänkt mig. Jag fick slänga ut en knopp i vår mycket solkiga damm. I morse hade den slagit ut!




Den var visst rosa... :). Nu har jag en massa knoppar här som jag inte riktigt vet var jag ska göra av.


Sberg letar fat.



Kommentarer
Postat av: madde

mysigt det såg ut! hoppas att du hittade ett fat, annars har jag typ hundra eftersom jag är en kärring i en 25-årings kropp.



kram :)

2010-07-11 @ 14:51:57
URL: http://sadeyedladyofthelowlands.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej Madde! Ja, det var allt mysigt ute på ön. Det är märkligt vad saker man kan komma på att göra när man är ute på en ö. Vi spelade tabita, vi hade tävling i vem som kunde stå på ett ben längst, jag lekte robinson cruse osv... :). Kom på besök vettja och ta med ett av dina fat:)! Jag hittade inget men är just nu i full färd med att tillverka några i betong. Kanske blir projektet lyckat men det vet jag inte än...



Hoppas du är nöjd med semestern på gotland. Det såg härligt ut! Kram :)

2010-07-11 @ 21:33:32
Postat av: madde

hahaha! jag har under denna semester blivit småberoende av MIG, ett frågesportsspel. jag gillar att vinna men är en ganska god förlorare också. betongfat låter ju hur snyggt som helst! vi får bestämma mötesplats och ha släp på bilarna med en massa fat :)

min semester var väldigt härlig, inte ett enda myggbett hade jag tills igår när jag skulle få in cykeln i bilen. då fick jag tre, annars allt gott :)

kram!

2010-07-11 @ 22:11:07
URL: http://sadeyedladyofthelowlands.blogg.se/

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0