Bilbingo

I tisdags var jag och min syster Stina på bilbingo. Vi laddade upp ordentligt med bingopennor, godis, bullar, äggmackor, color och turgubbe.

Siffror ropas ut och man tutar från bilarna om en bingorad slår till. Efter tutet får man pengar i rutan. Jag och Stina såg framför oss hur dollars fullkomligt skulle mosas in genom vår bilruta. Vi satt där i bilen med varsitt fånigt flin över läpparna och duttade. Som vi duttade. Stina duttade orange. Själv duttade jag gröna pluttar.




Vi såg hur våra bilgrannar tejpade upp sina bingorader på en bricka. Vi stack ut våra trynen ur rutan och frågade om vi fick låna lite tejp. Det fick vi :). Det finns många snälla människor där ute!



Turgubben är vår far. Vi tänkte att han kunde ge oss tur uppe i sin himmel. 


Bertil 10... Ivar 18...

Efter mycket ivrigt och panikartat duttande med bingopennan blev det paus. Alla bingospelare fick en rast på 20 minuter. Tack för det! Herre gud vad fort det gick! Vi var helt snurriga och i stort behov av rast!


Jag och Stina tog våra äggmackor och color och begav oss ut en bit i skogen. Vi ville ha lugn och ro. Vi slog oss ner på en solig skogsplätt och njöt av lugnet. Rätt som det var när vi njöt som mest hörde vi:

Bertil 2, Ivar...


Fan, de har börjat, skrek vi i kör, och rusade mot bilarna. Jag fick upp en kajalpenna och försökte, i springande takt, plita ner alla siffror på handen...




Phu!

Duttandet med bingopennan tog åter form. 

Vi vann inget.

Mycket mätta och trötta åkte vi hem. Vi muttrade under vår hemfärd att någon åkte hem med femtontusen i bilen.


 


Kommentarer
Postat av: Stina

HAHA!! Klockren sammanfattning där :D Vi fick oss allt några goa skratt den kvällen hihihi. Vi kör på tisdag igen eller? Tror vi får byta ut turgubben mot nånannen..

2010-07-08 @ 13:53:40
URL: http://stinalee.se

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0