Är det inte märkligt?

Är det inte märkligt? Här sitter jag i lugn och ro och dricker en varm kopp kaffe. Jag sitter här med min fina familj omkring mig. Solen lyser och himlen är blå. På Haiti råder kaos och katastrof. Människor kämpar och sliter som små djur efter kvarlevor, mat och föda. Livet är märkligt. Någon möter i denna stund lycka. Någon annan, sorg. Någon möter livet. Någon möter döden. Allt, sida vid sida, i en och samma stund.

 

Är det inte märkligt?

 

Jag minns när jag själv gick igenom en kris. Jag minns att jag slogs av allt som pågick utanför. Utanför fönstret fortsatte allt precis som vanligt. Tidningen kom. Dagen kom och dagen gick. Det blev ljust och det blev mörkt. Människor åkte till jobbet och de åkte hem. Allt rullade på precis som vanligt. Jag förundrades över hur allt var som vanligt fast ändå allt annat än vanligt.

 

Ja, livet är märkligt.

 

Jag känner en oerhörd tacksamhet inför livet! Tänk att man glömmer ibland!

Ta hand om varandra och gör det bästa av den lilla stund ni har <3!


Kommentarer
Postat av: Stina

Ja, visst är det märkligt. Men antagligen är det just som ger livet dess skönhet och glans. Att människor i samma stund, men på olika platser, möter både största lycka och djupaste sorg. Se bara på de mammor som mitt i kaoset i haiti föder deras efterlängtade små bebisar, stor lycka mitt i djupaste sorg. Nej nu vet jag inte vad jag pratar om längre, men ja, det är märkligt. Också hur allt fortsätter som vanligt, när det precis som du skriver, är allt annat är det.

2010-01-23 @ 11:45:12
URL: http://stinalee.se
Postat av: Stina

Nej nu härmar jag dig och skriver om ängen, har skrivkramp.. Du får ta det som en komplimang - att du inspirerar, eller nått! :p

2010-01-23 @ 11:50:01
URL: http://stinalee.se

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0