Dagens övning!

Här kommer ett nytt uppdrag till sbergs läsare. Detta uppdrag handlar om att stå upp för sin åsikt. Ibland kan man av lättja lägga ner sin åsikt och bara flyta med. Ibland har man ingen åsikt, vilket också är en åsikt =P. Man kan tvivla på sin förmåga som också gör att man håller tyst om vad man egentligen tycker i en fråga. Det finns många anledningar...

Dagens uppdrag: Stå upp för er själva idag.

Att ha en åsikt och att stå för den innebär inte att man inte repekterar andras eller att man inte kan ändra den åsikt man har.

Jag minns en sak som jag ibland tänker på. Det var från då jag gick i skolan. 90 personer satt i en föreläsningssal och kritiserade en lärare som stod längst framme vid katedern. Stämningen hetsades upp bland alla som satt i föreläsningssalen. Kritiken blev allt värre. Ni kan tänka er trycket som blir på den ensamma läraren där framme. Läraren hade förvisso gjort några underliga saker men vem förtjänar att få en hel klass på sig? Jag satt där och såg hur läraren bokstavligen bröt i hop. Jag satt där och tänkte att det fick vara nog. Det finns olika sätt att kritisera på. Man kunde gått till henne och pratat efter lektionen. Inte 90 personer utan ett fåtal kunde fört fram budskapet. Jag satt där och mådde pyton. Jag gjorde inget. Jag satt där i all min feghet! Fy säger jag!

Nu håller jag på och åsiktar mig för Elsa hela tiden =P.

Ni kanske inte  vill ha mina övningar men då behöver ni ju inte heller läsa... =P


Sesså ut va er själva. Ut och ha åsikt! =P

Kommentarer
Postat av: Anonym

omg så synd haha 90 personer överdrivet en hel skola ju



kramar :))

2010-02-25 @ 09:21:35

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0