"Blödning mellan (rev)benen"

Jag blev så full i skratt när jag hörde reprisen av let´s dance. I går kväll slumrade jag i soffan framför let´s dance. Jag hörde Claudia uttala att hon hade en blödning mellan benen. Jag hörde att hon legat i sträckbänk osv. För det första reagerade jag på uttrycket "blödning mellan benen". (Man funderar på mycket märkliga saker när man ligger på soffan). Jag funderade på om man brukar uttrycka att man har mens och mensvärk i tv och med uttrycket "blödning mellan benen". Det kanske inte hade varit så konstigt men jag reagerade i alla fall och funderade på vad hon haft för syfte med uttalandet. Jag hörde att hon hade legat i sträckbänk och konstaterade att hon nog ville tala om för allmänheten hur ont vissa kvinnor kan ha av mensvärk, så ont att man får ligga i sträckbänk...

I dag när jag hörde om blödning mellan revbenen började jag skratta!




Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0